Factuuradministratie

Iedere ondernemer heeft een degelijke BTW-administratie nodig voor de belastingdienst. Daar hoort een goede en correcte factuuradministratie bij. De BTW is immers af te lezen van de facturen en moet daar netjes en duidelijk op vermeld staan. Niet alleen voor de belastingdienst, maar ook voor de klant is dit prettig.

In dit artikel geven we wat handvatten om uw factuuradministratie goed en correct in te regelen en te automatiseren.

Regels belastingdienst

De belastingdienst heeft een aantal regels opgesteld, waar een factuur aan moet voldoen. U moet een factuur maken voor alle goederen en diensten die u aan klanten geleverd hebt. Dit geldt ook voor vooruitbetalingen. Daarnaast moeten alle verplichte gegevens op de factuur staan, zoals het KvK-nummer, het BTW-nummer, de adresgegevens van de ontvanger, de adresgegevens van de verzender, etc. Als startende ondernemer kan dat nog best ingewikkeld zijn, om een goede factuur op te stellen. Een simpel documentje met daarin een totaalbedrag volstaat niet, mocht de belastingdienst om inzage in uw administratie vragen! Lees meer over de eisen van de belastingdienst.

Degelijk factuurprogramma

Om het een en ander te vergemakkelijken, zijn er diverse software-oplossingen ontwikkeld om op eenvoudige wijze te factureren. Althans, eenvoudig. Niet ieder programma is even eenvoudig. Omdat er zoveel op een factuur moet komen te staan, is het goed mogelijk dat u op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet en u zaken vergeet die wel degelijk vermeld dienen te worden op een factuur. U heeft dus ook een degelijk factuurprogramma nodig om uw administratie goed op orde te hebben en te houden.

Factuurprogramma Offective

Een factuurprogramma dat zich duidelijk onderscheidt van allerlei andere facturatieprogramma’s, is dat van Offective. Offective ontwikkelt haar software vanuit de visie dat de gebruiker op intuïtieve wijze zijn werk moet kunnen doen. Dus geen rare verborgen opties in submenu’s, maar gewoon duidelijke aanwijzingen met wat waar ingevuld moet worden. Alles wat automatisch ingevuld moet worden, wordt automatisch ingevuld en daardoor is het voor u een fluitje van een cent om uw leveringen te incasseren.

Voordelen factuurprogramma Offective

In tegenstelling tot veel andere programma’s, zit er bij Offective geen limiet op het aantal facturen dat u kunt versturen. Het is een no-nonsense facturatieprogramma, dat simpelweg doet waar het voor bedoeld is. Mét de nodige extra’s. Er zijn meerdere factuurontwerpen mogelijk én u kunt zelf een factuur ontwerpen. Wellicht levert u namelijk verschillende diensten, die om verschillende soorten facturen vragen.

Daarnaast is het mogelijk om automatisch aanmaningen te genereren en te versturen. Dit versturen gebeurt, indien gewenst, na een preview. U wilt namelijk wel weten wát u verstuurt. En als u het wilt, kunnen de facturen per mail verstuurd worden, of u print de factuur en verstuurt deze per post. Net wat ú wilt.

Persoonlijk, grafisch dashboard

Wat ook niet onhandig is, is het persoonlijk en grafisch vormgegeven dashboard. Daarin zijn alle statistieken verwerkt die voor u van belang zijn, wanneer het gaat om het factureren. Maar dat is niet de enige mogelijkheid. Het facturatieprogramma van Offective kan moeiteloos gekoppeld worden met CRM, het product-/ voorraadbeheer en de boekhouding. Voor u als ondernemer is dit dus een prachtige totaaloplossing. Geen gedoe, geen nonsense. En uiteraard voldoet alles binnen dit facturatieprogramma aan de wettelijke eisen, zoals ze door de belastingdienst worden gesteld. Nog niet overtuigd? Probeer het dan eerst dertig dagen gratis. Zeker weten, dat u na die dertig dagen niet meer anders wilt!

Meer informatie? Lees hier meer over ons factuurprogramma.

Reageren niet mogelijk.

 
X

Eenvoudig en snel proberen

Ervaar Offective voorraadbeheer zelf met een proefaccount van 30 dagen. Na registratie ontvangt u direct een e-mail met de logingegevens. Dit is geheel vrijblijvend en uw account wordt niet automatisch verlengt.

Koppel bestaande administratie
Aanmelden